GoudKorting.nl: koop rechtstreeks goud van de goudmijnen!

"Koop fysiek goud met 10% korting. Rechtstreeks van de goudmijnen."

Goudkorting.nl op locatie:
24-03-2018 - Bezoek aan de goudmijnen van Ruby Creek Resources Inc. in Tanzania.

Zoals u op de website van Goudkorting.nl kunt zien is dit alweer onze 4e inspectiereis in korte tijd naar een van de goudmijnen in Tanzania.

24 maart was het weer tijd voor het periodiek bezoek aan de goudmijnen van Ruby Creek Resources Inc. in Tanzania om te kijken wat de vorderingen zijn. We werden dit keer vergezeld door 8 Belgische en Nederlandse klanten. Sander Noordhof, van leverancier Goudstandaard te Alkmaar was ook van de partij. Via Schiphol vlogen we met een directe vlucht naar Killimanjaro International airport in Tanzania.

Na een rustige vlucht van ongeveer 8 uur werden we opgewacht door 2 chauffeurs met twee 4wheel drives die ons naar het hotel brachten. Het begin van een enerverende reis, zoals u in dit verslag kunt lezen! Na een hapje en een drankje om bij te komen van de reis was al snel duidelijk dat deze groep onderling klikte. De volgende dag reden we naar de Sopa Lodge in het Tarangire National Park. Onderweg veel wild gespot, omdat de lodge midden in het park is gelegen. Prachtig! Eenmaal bij het hotel aangekomen hebben we onder het genot van een hapje en een drankje elkaar nog beter leren kennen.

De volgende dag stond een 'gamedrive' op het programma. In de ochtend gingen we op pad en er werd behoorlijk wat wild gespot. Tegen de middag koos een aantal personen ervoor lekker te gaan relaxen bij het hotel met haar comfortabele zwembad terwijl de echte 'die-hards' voor een tweede keer deelnamen aan een 'gamedrive'.

De volgende dag vroeg op om naar het het "vliegveld" te gaan in het park. Bij deze airstrip zouden we opgepikt worden met een Cesna Caravan (12 persoons). Een uurtje later dan gepland arriveerde het toestel. Op de foto van het "vliegveld" is de linkse overkapping de VIP lounge waar we tijdens het wachten natuurlijk gretig gebruik van maakten.

In Tanga aangekomen na een vliegtijd van 1 uur en 15 minuten werden we opgewacht door 2 chauffeurs van Ruby Creek Resources Inc. die ons naar het hotel brachten. Een mooi, kwalitatief resort gelegen direct aan zee. We werden verwelkomd door vriendelijk en behulpzaam personeel.

De volgende dag reden we met 2 jeeps naar het kamp en de mijnen van Ruby Creek resources Inc. Tijd voor inspectie! Na een behoorlijk hobbeldebobbel ritje waren we er bijna toen er iets plaatsvond waar we achteraf gelukkig om konden lachen: 2 trucks vast in de modder en daar liepen we een vertraging van 1,5 uur door op. Tjsa...het is en blijft Afrika.

Eenmaal aangekomen bij de goudmijn begroette Rob Slavik (CEO van Ruby Creek Resources Inc) ons en een klant die 5 dagen eerder was gearriveerd sloot zich bij de groep aan. Na een uitgebreide uitleg over het reilen en zeilen van een goudmijn konden we rondkijken op de minesite zelf. Het had daarvoor flink geregend (regentijd) dus het was een modderpoel. Matten met ruw bodemmateriaal (met hierin talloze deeltjes puur goud) werden uitgespoeld en het concentraat in emmers meegenomen naar het kamp waar de eindwassing zou zijn. Waar we voor kwamen werd beloond: we hebben de vorderingen van de uitbreidingen en het materieel weer met eigen ogen kunnen zien en geconstateerd dat alles volgens planning en afspraak verloopt.

Vlak voor vertrek hebben we op het kamp een heerlijke maaltijd gegeten, bereid door de eigen kok van Ruby Creek Resources Inc. Wat kan die man koken! Ondertussen werd door het team de eerder genoemde 'wassing' van het bodemmateriaal afgerond. Na het eten gingen we meteen kijken naar de opbrengst van deze eindwassing:

Er lag maar liefst 50 gram goud in de pan! We zijn hierna vertrokken naar ons hotel in Tanga. Daar nog even op het terras gezeten en alweer genoten we van de heerlijke hapjes en drankjes. Toen de klok 12 uur sloeg werd er gezongen en werden er taarten aangerukt: 2 personen van onze groep waren jarig en dat werd tot diep in de nacht gevierd.

Tijdens het vertrek volgende dag diende zich een nieuwe, typisch Afrikaanse uitdaging aan: het vliegtuigje moest contant betaald worden en er was nergens een mogelijkheid om aan contant geld te komen. Geen enkele bank kon Goudkorting.nl helpen. Na een aantal opties bekeken te hebben kwamen de klanten zelf met een oplossing om maar allemaal bij de pinautomaat te gaan pinnen om zo aan voldoende contanten te komen. Het was een hilarische situatie en het "probleem" was opgelost. Onze dank hiervoor!

Aangekomen op Tanga Airport zijn we in 1 uur terug gevlogen naar Killimanjaro National Airport en hierna meteen overgestapt op een vlucht naar Schiphol. Alles verliep soepel en snel.

Wij willen graag onze klanten en Sander Noordhof bedanken en volgens mij hebben wij allen reuze plezier gehad tijdens dit werkbezoek met een avontuurlijk en ontspannen randje. Het belangrijkste is natuurlijk dat we weer met onze eigen ogen hebben kunnen zien dat er flinke stappen gemaakt worden bij Ruby Creek Resources Inc.

Tenslotte nog een aantal ervaringen van klanten die met ons mee waren:

"Op uitnodiging van Goudkorting.nl kon ik mee met een groep van 11 deelnemers naar Tanzania. Het was voor mij een ongeevenaarde trip naar de binnenlanden van dit immens grote land. Het was veel rijden op niet altijd over goed begaanbare wegen en 2 binnenlandse vluchten, maar daarnaast onvergetelijk en spannend. Daarnaast veel informatie gekregen over exploitatie van nieuwe mijngebieden. Een inspirerende reis en goed voor de onderlinge vertrouwensrelatie."
Jan te Lindert

"Als leraar zijnde ben ik gewend om cijfers te geven. Wel, het is voor mij een dikke 9,5! Waarom geen tien? Nou, dat heeft te maken met die kleine huisdieren die ik meegenomen heb: bacterieen. En de onredelijk hoge kilo "boetes" die ik kreeg voor relatief kleine vergrijpen: boven de 8 kilo goud! ;-) Verder vond ik Goudkorting.nl uitstekende reisbegeleiders, die van de eerste tot de laatste minuut de stemming er in wisten te houden. Locaties, uitstapjes, eten en natuurlijk onze super gezellige groep: helemaal niets op aan te merken. Bedankt en ik hoop jullie allen nog een keer weer te treffen."
Henk

"Super reis. Met Goudkorting naar de mijnen waar echt goud wordt gevonden is een altijd bijzondere ervaring. Dit was mijn tweede reis . Ik heb enorm genoten van het gezelschap waarvan de meeste mannen voor mij onbekenden waren. Wat mij opviel was dat we vanaf de eerste kennismaking op Schiphol al het gevoel hadden dat we vrienden waren. Dat gevoel is gebleven. Alle dagen waren gezellig ,leerzaam en vol humor. Het succes van de reis zit vooral in de combinatie van de serieuze goud business, de indrukwekkende lange auto ritten ,de binnenlandse vliegtochten, de boeiende gesprekken en de prachtige natuur. De meer dan gezellige etentjes maken het geheel tot iets bijzonders wat je nergens anders kunt beleven. Super leuk."
Arjen

"In goede gezondheid weer thuisgekomen, van een gevarieerde trip met avontuurlijke variaties. Dat alles in een leuke ontspannen sfeer, waar informatie en humor hand in hand gingen. Een prima ervaring."
Wouter

"De trip was niet enkel bijzonder leerzaam en geruststellend over de manier van goudwinning in de mijn, maar zeker ook over de duurzame manier van aanpak van de CEO, zijn omgang met alle medewerkers, de zorg voor de school en zijn plannen voor de watervoorziening. Komt er nog bij dat ook voor mogelijke "investeerders" positief nieuws werd aangekondigd met de aankoop van verschillende terreinen rond het kamp, en de investering in nieuwe technieken die de goudwinning nog voor een lange tijd zal verzekeren in deze mijn. Het was voor mij een fantastische ervaring, ik heb niet enkel een deeltje van Afrika beter leren kennen en begrijpen, maar ik heb vooral heel toffe mensen leren kennen."
Gilbert

"Goud is sinds 2002 ruim 700% in waarde gestegen."